fredag 15. mars 2013

Surrealistisk selvportrett

I denne oppgaven var målet å lage et surrealistisk bilde som skulle:

  • Vise at vi kan bruke gjennomgåtte verktøy i Photoshop
  • Skaper en komposisjon med surrealistisk uttrykk
  • Setter sammen elementer på en måte som skaper helhet i uttrykket
  • Preseterer produkt sammen med beskrivelse/begrunnelse på blogg
  • Har tittel på bildet
Før vi begynte med hovedbilde skulle vi lage et bilde som en liten prøve, og da valgte jeg et bilde av to flamingoer og klippte dem inn i et bilde med masse snø. Så tilpasset jeg fargene på flamingoene med bakgrunnen ved å legge til flere blåtoner. Resultatet ble som følger:

Yay

Når det kom til selve hovedbildet ble jeg bittelittelitt lat, så jeg valgte å plassere alle elementene mine i verdensrommet, så jeg ikke trengte å tenke på hvor jeg satte dem, for det fins jo ikke noe tyngdekraft der (duh). Så limte jeg inn Ian McKellen, en katt, Jake the Dog fra Adventure Time og et praktfullt bilde av meg selv. Resultatet ble som følger:

So glorious

Bildet skal liksom beskrive meg som person, og det gjør det jo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar